Selasa, 23 Ogos 2016

AKU DAN PERIUK NOXXA

Assalamualaikum .
Teman-teman blogger aku sekalian..

Hari ni tetiba aku teringat kat blog aku yang dah bersawang dan berlalang ni. Lama sungguh x menulis. Jadual kerja yang padat ditambah pula dengan tumpuan untuk business aku, hinggakan aku lupa menulis.

Semalam aku baru je beli Periuk yang meletup-letup dan terlajak laris sekarang ni. Periuk Noxxa. Seronok sangat wei, dah la kawan aku bagi harga ahli, pastu boleh bayar ansuran bulan-bulan pulak tu. Ala...lebih kurang cam main kutu la. Tapi yang paling rare adalah bayar kali pertama terus dapat Periuk. Alhamdulillah. Syukur sangat.

Awal tahun lepas tailor aku ada jugak dok citer pasal Periuk Serbaguna ni. Tapi pintu hati x terbukak la pulak waktu tu untuk beli. Dalam hati aku berkata, " Membazir je beli periuk tujuh lapan ratus, guna periuk murah pun menjadi jugak". Namun pesanan orang tua-tua, Jangan terlalu benci, nanti jatuh kasih!. Tup-tup aku boleh terjebak jugak dengan Periuk Noxxa ni.

Tentu korang tertanya-tanya camne la aku boleh tetiba suka pulak. Semuanya bermula pada Hari Raya Puasa yang lalu di Kelantan.....

Waktu tu aku stay kat umah kakak aku di Melor. Dia mintak aku tolong dia memasak untuk persiapan raya. Aku kata no hal. ok je, tambahan pulak memang aku pun suka masak. Setiba aku di dapur dia yang luas tu tetiba mata aku terfokus pada Periuk Noxxa yang cantik bergaya kat atas kabinet Nyatoh berwarna coklat. Aku terus pi usha-usha. Kakak aku, apalagi...terus bagitau 1001 kebaikan guna periuk ni siap dengan demo lagi. Aku tengok sambil telan air liur. fuhhh..hebat jugak peiuk ni. (hati kecil aku berkata-kata) dan mula mencongak-congak harga yang perlu aku bayar kalau aku nak beli. Tapi aku kata xpe la..aku nak simpan duit dulu.

Bila aku dah balik ke rumah aku sendiri di Selangor setiap hari aku google kot-kot ada sesape yang boleh bagi harga ahli tapi dengan ansuran bulanan. Cari punya cari, memang aku jumpa sorang atau dua orang yang boleh bagi harga camtu tapi semuanya jauh. So macam leceh la pulak aku nak berguru dan mengadu if anything happened. so hasrat aku terbantut lagi.

Until one day, sedang aku tengah baca update status kawan-kawan aku kat fb so ternampak status salah seorang kawan aku yang bgtau dia ada jual periuk Noxxa dengan harga ansuran. Apalagi, aku terus capai hp aku dan terus contact dia. Alhamdulillah kata sepakat berjaya dicapai dan semalam aku dah pun selesaikan bayaran 1st aku sebanyak RM200. Secara automatiknya aku terus dapat Periuk idaman aku, siap dengan free gift sekali berupa rak pinggan. SERONOKNYA!!! YAHOOO

Tiada ulasan:

Catat Ulasan